Ven

Då och då händer det att jag tar med mig kameran och tar en massa bilder som jag tänkt lägga upp på bloggen, men sen glömmer jag att göra det och bilderna blir bara liggandes. Satt just och kollade igenom Iphoto och då såg jag de där. Mamma var på besök här en helg i juli och vi stack upp till Ven som jag aldrig besökt tidigare, en jättetrevlig helg blev det!

När mamma kom på fredagen hade jag förberett favoritsalladen med getost, spenat, rödlök, pinjenötter, honung och rostad serranoskinka. Till det blev det tortillas och gott vin.



På lördagen körde vi upp till Landskrona och gick på båten mot Ven




Där tog vi först en lång uptäcksfärd till fots och hyrde sedan cyklar och trampade ner till hamnen och käkade rökt fisk i världens sötaste och minsta fiskebod/restaurang.




(Nej, min mamma tycker inte att vitt läppstift är snyggt, men skyddar sig gärna mot munsår med vitt solstick=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback