Writingday

Vet ni, om bara fyra dagar sticker vi till Thailand, är det inte underbart så säg?=) Ska bli så härligt och jag längtar självklart massor. Men jag håller mig upptagen med roliga frilansjobb och det känns fantastiskt!

Idag färdigställer jag två texter som jag först ska slänga ivg till intervjupersoner för genomläsning och sedan skicka vidare till redaktören. Hoppas att de går hem!

What else is new? Jo, imorgon ska jag och J på miniroadtrip och hälsa på Ebba & Andreas i finfina lägenheten i Halmstad. Vet inte exakt vad vi kommer att hitta på men det kommer att bi jättetrevligt, det är jag säker på! Just det, sen har jag börjat vikariera som lärarvikarie också=), utmanande men kul. Dessutom ett väldigt bra extrajobb när frilanskassan tryter.

Nu ska jag jobba vidare med texterna.

/Ciao

Det funkar!

Wiiho! Har värsta lyckoruset just nu! Har precis varit ute och sprungit och jag klarade att springa hela långa varvet runt Pildammsparken utan att stanna och när jag var klar var jag inte ens särskilt trött utan hade nog kunnat pressa mig en stund till. Skönt att se att all kraft jag lagt åt träning den sista tiden faktiskt gett resultat. Jag började nämligen träna lite mer med fler powerwalks och fler besök på Sats för ca 6 veckor sen när jag insåg att jag snart skulle strutta runt i bikini i två veckor=). Åh vad kul att redan se resultat!

Ven

Då och då händer det att jag tar med mig kameran och tar en massa bilder som jag tänkt lägga upp på bloggen, men sen glömmer jag att göra det och bilderna blir bara liggandes. Satt just och kollade igenom Iphoto och då såg jag de där. Mamma var på besök här en helg i juli och vi stack upp till Ven som jag aldrig besökt tidigare, en jättetrevlig helg blev det!

När mamma kom på fredagen hade jag förberett favoritsalladen med getost, spenat, rödlök, pinjenötter, honung och rostad serranoskinka. Till det blev det tortillas och gott vin.

På lördagen körde vi upp till Landskrona och gick på båten mot Ven

Där tog vi först en lång uptäcksfärd till fots och hyrde sedan cyklar och trampade ner till hamnen och käkade rökt fisk i världens sötaste och minsta fiskebod/restaurang.

(Nej, min mamma tycker inte att vitt läppstift är snyggt, men skyddar sig gärna mot munsår med vitt solstick=)

Frost

När jag tog Zorro på morgonpromenaden i morse låg det faktiskt frost i Rönneholmsparken. Känns konstigt, för det är ju faktiskt höstens första frost. Mysigt, men också lite tråigt. Zorro hårar förresten ner som en galning här inne i lägenheten och trots att jag kammar honom flera gånger i veckan när vi är ute och världens största hårtussar flyger iväg så verkar det inte hjälpa. Dammsugning minst en gång/dag krävs. Men han är ju rätt söt ändå.

Måndag

Godmorgon!
Idag är jag riktigt pigg och glad. Har sovit som en prinsessa i två nätter nu sen Jesper kom hem. Sover inte alls bra när jag är ensam hemma. Som det ser ut nu kommer han dessutom inte resa igen förrän i början av nästa år, gött!

Vårt hotell

Och vet ni, nu är det tre veckor kvar, sen åker vi till Thailand! Åh som jag längtar! Först blir det två nätter i Bangkok, sen vidare till Koh Chang och där stannar vi i nio nätter!

Fräschaste middagen

Gud så nyttig jag kände mig igår. Slängde ihop en helvegetarisk middag och det blev så gott!

Ugnsgratinerad fänkål med prästost och honungs- och vinägerkokta rödbetor gratinerade med getost. Mums!

Wihi!

Idag är det en helt underbar dag, för jag är så glad! I morgon är det nämligen fredagen den 3:e oktober och det betyder att Jesper kommer hem! Finally! Fem veckor har han varit i Norge. Åh som jag längtar tills han är här! Nu ska jag ta ut lillen och sen möta upp Lotta. Vi ska käka middag på ett ställe här i stan som jag hört mycket gott om, Plocke-pinn.