Hahaha!

Oh my god, detta är FANTASTISKT!

Friday

Ok, sista intervjun av fyra avklarad. Nu är det dags att sätta igång och skriva, vore så skönt att få det färdigt innan jul. Här är bara jag vaken, Jesper ligger fortfarande och sover, idag är första dagen på hans jullov. Vila är välförtjänt för honom, så hårt som han har jobbat i höst.

Ikväll jobbar jag på Slagt, sista gången, jippie! Hoppas att det blir lugnt och att gästerna inte är allt för fulla, så svårt att få in dem i tid i salongen då. Funderar på att sticka ner till Gustaf Adolfs Torg och kolla in när Kitty, Eshan och Henrik släpps ut från glasburen när Musikhjälpen avslutas ikväll. Har följt dem så det vore kul att vara där. Innan dess ska jag jobba vidare med artikeln, maila ett par nya idéer och packa, för imorgon åker vi till Trollhättan och blir borta länge, kanske till efter nyår. Jul firar vi hos min moster och morbror och vi blir många, så det blir härligt. Det enda tråkiga är att pappa inte är med i år och det kommer att kännas konstigt. Mamma och han kan fortfarande inte umgås normalt sen skilsmässan.

Back to work!

Good day

Klockan är halv ett och jag har redan hunnit gå en powerwalk med lilla Nova som jag passar, stoppat in två fullmatade maskiner och gjort en grym intervju med en duktig artist, sånt härligt intervjubrus i hela kroppen nu!

Ska käka lite lunch nu och kolla på
Musikhjälpen.

/Ciao

Lycka

Åh, detta gjorde mig glad. Har blivit så berörd av den här starka kvinnan som jag aldrig träffat och inte alls känner. Hon är en fighter! Grattis till det goda beskedet Lotta!

Påhitt

Jag vill ha snö, nu! Jag saknar det. Fasen för att Skåne inte kan bjuda på en enda liten flinga och så skrivs det på alla bloggar och rapporteras på alla väderprognoser om snöovädret som härjar. Jag ser inget. Ge mig lite, jag tar till och med blötsnö, please!

För-födelsedagsfirande

Japp, i helgen var jag ju uppe i Trollhättan för att fira min födelsedag, som faktiskt inte är förrän nu på fredag, men men, vill mamma och pappa fira mig I won't say no to that=). Det blev en fantastisk helg fylld med släkt, vänner och familj, god mat och lite fest också, en perfekt kombination alltså!

Kalas som pappa ordnat så fint, skaldjur och vitt vin bjöds det på, mums! Här Jeppe och min kusins babymomma Catrine.

Min äldsta kusin Chrille (som för övrigt alltid envisas med att busringa och säga nåt i stil med: - Hej, det här är Per Åke Albinsson, jag hörde att du sålde damunderkläder...)

Deras söta dotter Tyra.

Min kusin Agnes och moster Ingrid.

På lander på lördagen fortsatte firandet men ännu mer skaldjur som fanns kvar från en stor middag dagen innan, fantastiska krabbor, hummer och havskräftor, åh så gott! Efter det bakade jag och Agnes en ananaspaj.

Lilla Elsa var där

Och Stina

Jeppe underhöll morfar

Kusinerna posar

På kvällen gick vi ut

Ny pose (not so good maybe=)

Sötaste

Suddigt lite senare

Och klart igen

Fina syskonen Hartelius

Jag (crazy?) och Angelica

Hej Knekt är kul!

Sedan fortsatte kvällen på Meza, där det var 80-tals disco och sen drog Ebba och jag vidare till Butlers där vi mötte upp killarna, kul kväll!

Bästa Ebba!

Imorgon sticker vi upp till Thn för en lugn och skön helg och så ska min födelsedag firas i förskott, jag fyller ju först nästa fredag men i morgon blir det mysig middag med släkten. På vägen upp till Trollis stannar vi till i Halmstad för att hämta upp Ebba & Andreas, kul med sällskap i bilen!

Lucky me

Kan inte hjälpa att jag känner mig mycket glad för att vi redan gjort vår resa till Thailand när jag ser det här. Usch, stackars svenskar som bokat resa och nu inte kommer iväg eller de som redan är där nere och inte kommer hem, läskigt.

Finfina Thailand

Nu är det två veckor sedan jag kom hem från Thailand och åh så bra vi hade det! Vädret var underbart. Maten var urgod och thailändarna var så trevliga! Enda smolket i bägaren är att jag tyvärr blev sjuk näst sista dagen där nere, så sjuk att jag fick läggas in på sjukhus över natten och efter diverse kontroller fick jag skrivas ut och åka hem till Sverige tillsammans med de andra, det var väldigt skönt att komma hem också, även om semestern var UNDERBAR!

Finaste Jeppe i hotellpoolen i Bangkok

På väg ut til hotellets privata strand i vår lånade kanot, nu är vi på Koh Chang

Vår fina strand

Killarna tar första badet

Blekfis första dagen på Koh Chang

Pappa slappar i hängmattan

Brorsan på Sabay bar

Nybadad vid hotellpoolen

Jag skålar med caprinha på en restaurang

Mmm, straxberry daquiri

Sötaste flickan som busade på vår strand hela dagarna

Beautiful beach

Vackert utanför hotellrummet

Sköna minnen från en härlig semester.

I'm back

Hej!
Efter ett längre (=) uppehåll är jag nu tillbaka och ska sätta igång med bloggningen igen, jag har mycket kul att visa och berätta!

Bjussar på en bild på mig iväg ut på en powerwalk för några kvällar sen, det börjar bli kallt i Malmö nu!

Writingday

Vet ni, om bara fyra dagar sticker vi till Thailand, är det inte underbart så säg?=) Ska bli så härligt och jag längtar självklart massor. Men jag håller mig upptagen med roliga frilansjobb och det känns fantastiskt!

Idag färdigställer jag två texter som jag först ska slänga ivg till intervjupersoner för genomläsning och sedan skicka vidare till redaktören. Hoppas att de går hem!

What else is new? Jo, imorgon ska jag och J på miniroadtrip och hälsa på Ebba & Andreas i finfina lägenheten i Halmstad. Vet inte exakt vad vi kommer att hitta på men det kommer att bi jättetrevligt, det är jag säker på! Just det, sen har jag börjat vikariera som lärarvikarie också=), utmanande men kul. Dessutom ett väldigt bra extrajobb när frilanskassan tryter.

Nu ska jag jobba vidare med texterna.

/Ciao

Det funkar!

Wiiho! Har värsta lyckoruset just nu! Har precis varit ute och sprungit och jag klarade att springa hela långa varvet runt Pildammsparken utan att stanna och när jag var klar var jag inte ens särskilt trött utan hade nog kunnat pressa mig en stund till. Skönt att se att all kraft jag lagt åt träning den sista tiden faktiskt gett resultat. Jag började nämligen träna lite mer med fler powerwalks och fler besök på Sats för ca 6 veckor sen när jag insåg att jag snart skulle strutta runt i bikini i två veckor=). Åh vad kul att redan se resultat!

Ven

Då och då händer det att jag tar med mig kameran och tar en massa bilder som jag tänkt lägga upp på bloggen, men sen glömmer jag att göra det och bilderna blir bara liggandes. Satt just och kollade igenom Iphoto och då såg jag de där. Mamma var på besök här en helg i juli och vi stack upp till Ven som jag aldrig besökt tidigare, en jättetrevlig helg blev det!

När mamma kom på fredagen hade jag förberett favoritsalladen med getost, spenat, rödlök, pinjenötter, honung och rostad serranoskinka. Till det blev det tortillas och gott vin.

På lördagen körde vi upp till Landskrona och gick på båten mot Ven

Där tog vi först en lång uptäcksfärd till fots och hyrde sedan cyklar och trampade ner till hamnen och käkade rökt fisk i världens sötaste och minsta fiskebod/restaurang.

(Nej, min mamma tycker inte att vitt läppstift är snyggt, men skyddar sig gärna mot munsår med vitt solstick=)

Frost

När jag tog Zorro på morgonpromenaden i morse låg det faktiskt frost i Rönneholmsparken. Känns konstigt, för det är ju faktiskt höstens första frost. Mysigt, men också lite tråigt. Zorro hårar förresten ner som en galning här inne i lägenheten och trots att jag kammar honom flera gånger i veckan när vi är ute och världens största hårtussar flyger iväg så verkar det inte hjälpa. Dammsugning minst en gång/dag krävs. Men han är ju rätt söt ändå.

Måndag

Godmorgon!
Idag är jag riktigt pigg och glad. Har sovit som en prinsessa i två nätter nu sen Jesper kom hem. Sover inte alls bra när jag är ensam hemma. Som det ser ut nu kommer han dessutom inte resa igen förrän i början av nästa år, gött!

Vårt hotell

Och vet ni, nu är det tre veckor kvar, sen åker vi till Thailand! Åh som jag längtar! Först blir det två nätter i Bangkok, sen vidare till Koh Chang och där stannar vi i nio nätter!